مباحث آسان و مهم ریاضی رشته تجربی

 

پر تکرار ترین مباحث آسان ریاضی رشته تجربی – مشاوره تحصیلی

به جرات میتوان گفت که درس ریاضی از جمله درس هایی هست که اکثر داوطلبان تجربی از اون فراری هستند! خیلی از بچه های تجربی که رویای پزشکی و رشته های تاپ رو در سر دارند برای رسیدن به اهدافشون نیاز دارند در این درس درصد مناسبی کسب کنند. البته که نیاز به زدن درصد ۱۰۰ در این درس ندارید، اگر کمی دیدتون رو درست کنید می‌بینید که حتی در زمانی محدود زدن ۵۰ درصد ریاضی در کنکور کاری شدنی هست و دور از ذهن نیست.

توصیه میکنم این مطلب را حتما تا انتها بخوانید…
بودجه بندی مباحث ریاضی تجربی

هر ساله برای درس ریاضی در کنکور تجربی ۳۰ سوال مطرح می‌شود که به طور میانگین تعداد سوالاتی که برای هر مبحث از این درس طراحی می شود به شکل زیر است:

احتمالات: ۲ تا ۳ تست
آمار: ۲ تست
مشتق و کاربرد مشتق: ۵ تا ۶ تست
حد و پیوستگی: ۲ تا ۳ تست
مقاطع مخروطی: ۲ تا ۳ تست
انتگرال: ۲ تست
از بین مباحث لگاریتم و ماتریس: ۱ تا ۲ تست
معادلات (دستگاه معادلات و معادله درجه ۲ ): ۲ تست
تابع: ۲ تا ۳ تست
مثلثات: ۱ تا ۲ تست
تصاعد و دنباله هندسی و حسابی: ۱ تا ۲ تست
هندسه: ۴ تست

با توجه به بودجه بندی ریاضی در کنکور تجربی متوجه می‌شویم که مباحثی مانند احتمال، مشتق و کاربرد آن، تابع، هندسه و حد و پیوستگی از اهمیت بیشتری برخوردارند.

ایده آل ترین روش مطالعه ریاضی: از نظر ما مطالعه درس ریاضی کاری بسیار جذاب و لذت بخش می‌باشد. لذت مطالعه این درس وقتی بیشتر می‌شود که در درسی که نقطه ضعف اکثر داوطلبان کنکوری است شما بتوانید نتیجه بسیار دلخواه کسب کنید. برای تحقق این امر برای یک بار هم که شده روش پیشنهادی ما را امتحان کنید.

شب قبل از تدریس استاد به مدت ۲۰ دقیقه مبحثی که روز بعد استاد یا دبیر مربوطه قصد تدریس آن را دارد را پیش خوانی کنید.
در سر جلسه تدریس استاد به خوبی به تدریس گوش کنید و از تمامی نکات مهمی که دبیرتان به آن ها تاکید دارد یادداشت بردارید.
در منزل در همان روز ۲۰ دقیقه تدریس استاد را مرور کنید و پس از آن به حل مسائل کتاب درسی بپردازید.
از روی منبع تستی خود برای درس ریاضی تست زنی در قالب آموزشی انجام دهید. (تست زنی بدون در نظر گرفتن زمان برای پاسخ گویی به سوالات چرا که تنها هدف از این کار یادگیری و تسلط بر روی مبحث مورد نظر است.)
تمامی نکاتی که در سر کلاس درس و هم چنین در حین تست زنی و مطالعه پاسخ تشریحی تست ها آموخته اید را در دفتری یادداشت کنید. (خلاصه برداری)

پی نوشت: درس ریاضی با همین ۵ مرحله ساده قابل یادگیری است اگر الکی و با مبالغه زیاد یادگیری این درس را برای خود مشکل نکنید.

تذکرهای زیر را جدی بگیرید

تذکر اول: توصیه داریم برای منبع تست زنی درس ریاضی فقط و فقط یک منبع انتخاب کنید چرا که انتخاب چندین منبع مطالعاتی فقط باعث سردرگمی شما خواهد شد و فایده ای نخواهد داشت. بعد از بررسی یک کتاب تست برای چندین مرتبه به سراغ سایر منابع بروید.
تذکر دوم: از بررسی کردن تست های کنکور سراسری غافل نشوید . حتما تست های ۱۰ سال اخیر را در گروه های آموزشی مختلف مورد بررسی قرار دهید تا با دید طراحان کنکور سراسری آشنا شوید.
تذکر سوم: حتما بعد از مطالعه کامل یک مبحث از این درس در روز های نزدیک آزمون اقدام به زدن تست زمان دار بکنید چرا که سرعت عمل و دقت شما را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد.

(بهترین مشاوره تحصیلی را با ما تجربه کنید.)

نسخه اورژانسی برای زمان باقی مانده

در بدترین حالت ممکن برای افرادی که پایه بسیار ضعیفی دارند و در زمان بسیار محدودی در حدود ۲ تا ۳ ماه قصد مطالعه درس ریاضی را دارند نسخه زیر را توصیه می‌کنیم:

داوطلب عزیز شما با مطالعه مباحثی مثل احتمالات، آمار، تصاعد و دنباله، مبحث مشتق و کاربرد مشتق، حد، معادلات ، لگاریتم و ماتریس به راحتی می توانید به ۱۵ تا ۱۶ سوال از ۳۰ سوال این درس پاسخ دهید. با این تعداد تست صحیح به راحتی درصد مورد نیاز در این درس را برای قبولی در رشته های تاپ و برتر رشته تجربی کسب خواهید کرد. خیلی از داوطلبان کنکور 97 درصد صفر و حتی منفی دارند از این رو کسب درصدی حدود ۵۰ آن هم در این زمان محدود بسیار عالی خواهد بود. شما پس از مطالعه این مباحث قادر خواهید بود بر روی سایر مباحث نیز کار کنید و درصد خود را افزایش دهید.

این مقاله را حتما مطالعه کنید : چگونه شوق و انرژی اولیه را برای درس خواندن حفظ کنیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *